ESHOT atölyeleri fabrika gibi çaışıyor
İzmir BüyükÅŸehir Belediyesi ESHOT Genel MüdürlüÄŸü, arızalanan otobüslere kentin dört bir yanındaki atölyelerinde, kendi personeliyle müdahale ediyor. Garanti kapsamı dışındaki araçların, yolcu güvenliÄŸini ve yolculuk konforunu etkilemeyecek yedek parçaları da ESHOT’un Gediz Atölyesi’nde tamir ediliyor. GerektiÄŸinde bu parçaların yenileri de üretilebiliyor. Böylece yılda yaklaşık 150 milyon lira tasarruf saÄŸlanıyor.
Yaklaşık 1700 otobüslük filosuyla her gün ortalama 1 milyon kiÅŸiye toplu ulaşım hizmeti veren ESHOT Genel MüdürlüÄŸü’nün; Buca Gediz ve Adatepe, Konak Halkapınar, İnciraltı ve Karşıyaka Örnekköy’deki atölyeleri adeta fabrika gibi çalışıyor. Arızalanan ya da kazalarda zarar gören otobüslere ilk etapta sahada mobil tamir ekipleri ile müdahale ediliyor. Garaja çekilmesi gereken araçlar ise atölyelerde ESHOT’un teknik personeli tarafından tamir ediliyor. Bunun yanı sıra garanti kapsamı dışındaki otobüslerin, yolcu güvenliÄŸini ve konforunu etkilemeyecek yedek parçalarının bir kısmı da yine atölye imkânlarıyla tamir ediliyor. Gerekirse bu parçaların yenileri de üretilerek araçlara monte ediliyor.
Yılda 150 milyon TL tasarruf
ESHOT Genel MüdürlüÄŸü teknik personelinin, 3D yazıcılarla modelleyerek kalıplarını çıkardığı ve atölye imkânlarıyla ürettiÄŸi yedek parçaların sayısı 1950’yi buluyor. Orijinallerinden çok daha saÄŸlam olan bu parçaların kullanım ömürleri uzuyor. Böylece araçların arıza sıklığı azalıyor. Yılda 70 bin adedi bulan yedek parça üretim ve tamirat faaliyeti sayesinde ortalama 150 milyon TL tasarruf ediliyor.
Zamandan da kazanılıyor
Yedek parça temin süreleri ortadan kalktığı için araçların tamir süreçleri de kısalıyor. Arızalanan otobüsler, olabilecek en kısa sürede yeniden hizmete dönüyor. ESHOT Genel MüdürlüÄŸü Genel Onarım Åžube MüdürlüÄŸü Kısımlar Sorumlusu Kadir Akay, Gediz Atölyesi’nde sadece geçen yıl 30 bin yedek parçanın sıfırdan üretildiÄŸini vurguladı. Tamir edilen yedek parçalarla birlikte bu sayının 70 bini bulduÄŸunu belirten Akay, “ÜrettiÄŸimiz parçalar içinde 3000 TL’lik olan da var 300 bin TL’lik olan da… ÖrneÄŸin piyasadan tanesini 300 bin TL’ye alabildiÄŸimiz KWS pistonunu, biz kendi atölyemizde, kendi imkânlarımızla 7 bin TL maliyetle tamir edebiliyoruz. Bu faaliyetleri, yolcu ve araç güvenliÄŸini riske atmadan yapıyoruz. Kamu kaynağını en etkili ve verimli ÅŸekilde kullanabilmek için ince eleyip sık dokuyoruz” dedi.
Yorumlar (0)
Gülsu Sağ
En doğru ve en kaliteli haberi yansıtan Gez Medya'ya teşekkürler. Bir Ege'li olarak Tunç Soyer'i canı gönülden destekliyoruz.