Onat Tüneli’nde yoğun tempo
Buca ile Bornova’yı birbirine baÄŸlayarak kent trafiÄŸine nefes aldıracak Onat Tüneli’nde ışığa 210 metre kaldı. Kazı çalışmaları yüzde 90 oranında tamamlanırken, BüyükÅŸehir Belediyesi’nin kendi kaynakları ile sürdürdüÄŸü dev proje, baÄŸlantı yolları ile birlikte 2026 yılında hizmete alınacak.
İzmir BüyükÅŸehir Belediyesi’nin öz kaynaklarıyla yapımını sürdürdüÄŸü Onat Tüneli’nde çalışmalar kesintisiz devam ediyor. Buca ile Bornova’yı birbirine baÄŸlayarak kent trafiÄŸine nefes aldıracak tarihi yatırımda tünel içi ve tünel dışında eÅŸ zamanlı olarak yürütülen çalışmalarda tünel kazılarının yüzde 90’ı tamamlandı. 7 gün 24 saat devam eden çalışmalar kapsamındaki tünelin 2025 yılı ortalarında tamamlanması, projenin ise 2026 yılında hizmete girmesi planlanıyor.
Tünelde ışığa 210 metre kaldı
Çalışmaların yoÄŸun bir ÅŸekilde devam ettiÄŸini belirten İzmir BüyükÅŸehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi BaÅŸkanlığı Yol Üst Yapı Åžube MüdürlüÄŸü İnÅŸaat Åžefi Caner AteÅŸ, projenin 2 bin 500 metrelik çift tüp tünel ve bin 500 metre bölünmüÅŸ yol ile yol üstündeki sanat yapılarından oluÅŸtuÄŸunu aktardı. Projede kazı ve tahkimat iÅŸlerinin yaklaşık yüzde 90’ını tamamladıklarını belirten AteÅŸ, “SaÄŸ tüpte 330 metre, sol tüpte ise 210 metre kazımız kalmış durumda. Bu tünelin bitmesi için gece gündüz titizlikle çalışıyoruz. Projenin en önemli özelliklerinden biri kent içi trafiÄŸe nefes aldıracak yeni bir güzergah olması. BaÅŸkanımız Cemil Tugay da projeyle yakından ilgileniyor ve destek veriyor. 2026 yılının ikinci çeyreÄŸinde bu tüneli hizmete açmayı hedefliyoruz” ÅŸeklinde konuÅŸtu.
Åžehir içi trafiÄŸe nefes aldıracak
Proje tamamlandığında Buca ile Bornova arası 45 dakikadan 10 dakikaya inecek. 2,5 km’lik kısmı derin çift tünelden oluÅŸan 8,3 kilometrelik alternatif yol sayesinde Konak, Balçova, ÇeÅŸme, Urla gibi ilçelerden ÅŸehir trafiÄŸine girmeden Bornova, Karşıyaka gibi İzmir’in kuzeyindeki ilçelerin yanı sıra İstanbul ve Ankara yoluna baÄŸlanılabilecek. Kent merkezinde oluÅŸacak yeri arter sayesinde YeÅŸildere Caddesi ve Ankara Caddesi üzerinde oluÅŸan Bornova trafiÄŸi ile otogar yönüne Åžehitler Caddesi ve Kamil Tunca üzerinden oluÅŸan Halkapınar trafiÄŸi büyük ölçüde rahatlayacak. İzmirliler, Konak Tüneli ve Homeros Bulvarı üzerinden Buca Onat Tüneli’ne baÄŸlanarak kısa sürede otogar ve Bornova’ya ulaÅŸmış olacak.
İzmir sınırları içindeki en uzun karayolu tüneli
Tünelin yüksekliÄŸi 7,5 metre, geniÅŸliÄŸi ise 10,6 metre olacak. Konak Tüneli’nden baÅŸlayan ve otogar viyadüklerinde son bulan transit 8,3 kilometrelik yolun en önemli etaplarından 2,5 kilometrelik Buca Onat Tüneli, Buca Ufuk Mahallesi ile Bornova Çamkule arasında yer alıyor. Buca ile Bornova’yı kesintisiz birbirine baÄŸlayacak proje, sadece İzmir’in deÄŸil Türkiye’nin de belediye kaynaklarıyla yapılan en uzun karayolu tünelini kapsıyor. Projenin güncel fiyatlarla yatırım maliyeti ise 3 milyar TL
Yorumlar (0)
Gülsu Sağ
En doğru ve en kaliteli haberi yansıtan Gez Medya'ya teşekkürler. Bir Ege'li olarak Tunç Soyer'i canı gönülden destekliyoruz.