Milli Eğitim Bakanı Tekin: "Eyleme katılan arkadaşlarımıza gerekli adli ve idari işlemleri başlatacağız"
Milli EÄŸitim Bakanı Yusuf Tekin, "Çocuklarımızın eÄŸitim öÄŸretim hakkının kullanılmasını saÄŸlıklı bir ÅŸekilde kullanmasını engelleyen, engellemeye teÅŸebbüs eden her kim varsa bunu kendilerine yönelecek yaptırımları da katlanmakla da mükelleftir. Biz Milli EÄŸitim Bakanlığı olarak bu eylemlere katılan arkadaÅŸlarımıza, gerekli adli ve idari mekanizmaları iÅŸleterek hukuki sınırlarımız içerisinde gerekli yaptırımlar uygulayacağız" dedi.
Milli EÄŸitim Bakanı Yusuf Tekin, "Çocuklarımızın eÄŸitim öÄŸretim hakkının kullanılmasını saÄŸlıklı bir ÅŸekilde kullanmasını engelleyen, engellemeye teÅŸebbüs eden her kim varsa bunu kendilerine yönelecek yaptırımları da katlanmakla da mükelleftir. Biz Milli EÄŸitim Bakanlığı olarak bu eylemlere katılan arkadaÅŸlarımıza, gerekli adli ve idari mekanizmaları iÅŸleterek hukuki sınırlarımız içerisinde gerekli yaptırımlar uygulayacağız" dedi.
Bursa'da ziyaretlerde bulunan Milli EÄŸitim Bakanı Yusuf Tekin, Bursa ValiliÄŸinden basın mensuplarının sorularını cevapladı. Sokaklara çıkarak eylemlere katılan sendikalar ve eÄŸitimciler hakkında konuÅŸan Bakan Tekin, "EÄŸitimci olarak mevzuya bakmanın yanı sıra, üniversite de yıllarca anayasa hukuku siyaset bilimi dersi anlattım. Mevzuya, temel hak ve hürriyetler açısından da bakmak gerekiyor. Bir eÄŸitimci olarak okullarımızda eÄŸitim öÄŸretimin aksatılmasından rahatsızım. Bunu durdurmak için yani eÄŸitim öÄŸretimin aksamadan devam etmesini temin etmek için her türlü tedbiri alacağımızı da açıkladık. İnsan hakları teorisi açısından baktığımızda da temel hakla hürriyetlerle ilgili bütün uluslararası literatürü kabul ettiÄŸi skala ve deÄŸerlendirme kriterleri vardır. Bütün insanların vazgeçilmez devredilemez temel hak ve hürriyetleri vardır. Hayat hakkını ve vücut bütünlüÄŸünün korunma hakkı devredilemez. Bu türden haklar vardır. KiÅŸinin kiÅŸiliÄŸine sık sıkıya baÄŸlı haklarıdır. EÄŸitim öÄŸretim de bu anlamda anayasamızda güvence altına alınmış bir haktır. Yine uluslararası literatürde üzerine basa basa tekrarlamamız gereken bir ÅŸey var. Bir temel hakkın kullanımının ana kıtası bir baÅŸkasının hakkının engellenmemesidir. Bir baÅŸkasının temel hakkı elinden alınmamasıdır. Dolayısıyla sendikal hürriyetlerde anayasamızda ve ilgili mevzuatta güvence altına almıştır. İnsanlar sendika özgürlüklerini kullanabilir. Kullanmalılardır. Devlet de bu hakları güvence altına almak durumundadır. Ben de bir akademisyen olarak Milli EÄŸitim Bakanı olarak sendikal özgürlükleri kullanmasını garanti altına almakla mükellefim. Ancak benim yapmam gereken baÅŸka bir ÅŸey daha var. İnsanlar sendika özgürlüklerini kullanırken, baÅŸka birisinin temel hak hürriyetini elinden almaması gerekir. Bunu temin etmekte benim görevimdir. Dolayısıyla bana hiç kimse, 'Sendikal hürriyetimi kullanıyorum. O yüzden bugün okula gelmeyeceÄŸim. VatandaÅŸların çocukları da ne yaparsa yapsınlar. Başına ne gelirse gelsin' diyemez. Bunu diyen kiÅŸi, temel hak ve hürriyeti kullandığını iddia ediyorsa yanılıyor. Bu bir baÅŸkasının temel hakkı hürriyetinin elinden alınmasıdır. Bir anayasal suçtur. Kanunlara aykırı bir davranıştır. Ben de Milli EÄŸitim Bakanı olarak bizi emanet eden çocuklarımızın en temel haklarından bir tanesi olan eÄŸitim hakkının saÄŸlık ÅŸeklinde kendilerine verilmesini temin etmekte mükellef bir görevliyim. Dolayısıyla bu anlamda çocuklarımızın eÄŸitim öÄŸretim hakkının kullanılmasını saÄŸlıklı bir ÅŸekilde kullanmasını engelleyen, engellemeye teÅŸebbüs eden her kim varsa bunu kendilerine yönelecek yaptırımları da katlanmakla da mükelleftir.
“BİR TEMEL HAKKIN KULLANIMININ ANA KITASI BİR BAÅžKASININ HAKKININ ENGELLENMEMESİDİR”
İnsan hakları teorisi açısından baktığımızda da temel hakla hürriyetlerle ilgili bütün uluslararası literatürü kabul ettiÄŸi skala ve deÄŸerlendirme kriterleri vardır. Bütün insanların vazgeçilmez devredilemez temel hak ve hürriyetleri vardır. Hayat hakkını ve vücut bütünlüÄŸünün korunma hakkı devredilemez. Bu türden haklar vardır. KiÅŸinin kiÅŸiliÄŸine sık sıkıya baÄŸlı haklarıdır. EÄŸitim öÄŸretim de bu anlamda anayasamızda güvence altına alınmış bir haktır. Yine uluslararası literatürde üzerine basa basa tekrarlamamız gereken bir ÅŸey var. Bir temel hakkın kullanımının ana kıtası bir baÅŸkasının hakkının engellenmemesidir. Bir baÅŸkasının temel hakkı elinden alınmamasıdır. Dolayısıyla sendikal hürriyetlerde anayasamızda ve ilgili mevzuatta güvence altına almıştır. İnsanlar sendika özgürlüklerini kullanabilir. Kullanmalılardır. Devlet de bu hakları güvence altına almak durumundadır. Ben de bir akademisyen olarak Milli EÄŸitim Bakanı olarak sendikal özgürlükleri kullanmasını garanti altına almakla mükellefim.
“HÄ°Ç KİMSE, ‘SENDİKAL HÜRRİYETİMİ KULLANIYORUM. O YÜZDEN BUGÜN OKULA GELMEYECEĞİM’ DİYEMEZ”
Ancak benim yapmam gereken baÅŸka bir ÅŸey daha var. İnsanlar sendika özgürlüklerini kullanırken, baÅŸka birisinin temel hak hürriyetini elinden almaması gerekir. Bunu temin etmekte benim görevimdir. Dolayısıyla bana hiç kimse, ‘Sendikal hürriyetimi kullanıyorum. O yüzden bugün okula gelmeyeceÄŸim. VatandaÅŸların çocukları da ne yaparsa yapsınlar. Başına ne gelirse gelsin’ diyemez. Bunu diyen kiÅŸi, temel hak ve hürriyeti kullandığını iddia ediyorsa yanılıyor. Bu bir baÅŸkasının temel hakkı hürriyetinin elinden alınmasıdır. Bir anayasal suçtur. Kanunlara aykırı bir davranıştır. Ben de Milli EÄŸitim Bakanı olarak bizi emanet eden çocuklarımızın en temel haklarından bir tanesi olan eÄŸitim hakkının saÄŸlık ÅŸeklinde kendilerine verilmesini temin etmekte mükellef bir görevliyim.
Yorumlar (0)
Gülsu Sağ
En doğru ve en kaliteli haberi yansıtan Gez Medya'ya teşekkürler. Bir Ege'li olarak Tunç Soyer'i canı gönülden destekliyoruz.