Hayvansal Mamuller ve Su ürünleri ihracatı 2023 yılında 1,7 milyar dolara ulaştı
Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller Sektörünün ihracatı 2023 yılında 3,5 milyar dolara ulaÅŸtı. Su Ürünleri Sektörü 1,7 milyar dolarlık ihracatla lokomotif oldu.
Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu BaÅŸkanı Sinan Kızıltan, “Su Ürünleri sektörü olarak 2023 yılı ihracat hedefimizi ilk önce yakalayan sektörlerin başında geliyoruz. 2023 yılında levrek ihracatımız yüzde 2 artışla 517 milyon dolar, çipura ihracatımız yüzde 12 artışla 418 milyon dolar olurken, Omega-3 deposu Türk somonu yüzde 9 artışla 376 milyon dolara yükseldi. Alabalık ihracatımız yüzde 12 artışla 112 milyon dolar, orkinos ihracatımız 51 milyon dolara ulaÅŸtı. 92 ülkeye ihracat gerçekleÅŸtiriyoruz ve bunun yüzde 42'sinin AB ülkelerine yapıyoruz. 2023 yılında Rusya’ya 325 milyon dolar, İtalya’ya 188 milyon dolar, BirleÅŸik Krallık’a 156 milyon dolar, Hollanda’ya 149 milyon dolar, Yunanistan’a 118 milyon dolar ihracat gerçekleÅŸtirdik. Türkiye’nin su ürünleri ihracatının yüzde 67’sini Egeli ihracatçılarımız gerçekleÅŸtiriyor. 2023 yılını Ege Bölgesi’nde 1 milyar 127 milyon dolarlık su ürünleri ihracatıyla geride bıraktık. Su ürünleri sektörü, Ege İhracatçı Birlikleri bünyesinde gıda ürünleri arasında 1 milyar dolar barajını geçen tek ürün grubu oldu.” dedi.
Türkiye geneli su ürünleri ihracatında hedefimiz 2 milyar dolar
Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları BirliÄŸi Yönetim Kurulu Üyesi ve İzmir Su Ürünleri YetiÅŸtiricileri ve Üreticileri BirliÄŸi BaÅŸkanı Ufuk Atakan Demir, “Türkiye geneli su ürünleri ihracatında hedefimiz 2 milyar dolara ulaÅŸmak. Türkiye’nin su ürünleri üretim ve ihracatı özellikle son yıllarda yapılan yatırımlarla büyük mesafe kat etti. Son 20-25 yıllık dönemde su ürünleri ve hayvansal mamuller sektöründe dünyanın en modern ve entegre tesislerini Türk giriÅŸimcilerimizin ülkemize kazandırması da ihracatı arttıran etkenlerden biri. 2024 yılında öncelikli pazarımız arasında yer alan Afrika’ya yönelik olarak planlanacak çeÅŸitli projeler ile sektörümüz ürünlerini önemli bir potansiyel pazara yöneltmeyi hedefliyoruz. Çin’den ABD’ye, Rusya’dan Fransa’ya, İspanya’dan Singapur’a, dünyanın dört bir tarafında katıldığımız fuarlarda info-stantlarımız ve gerçekleÅŸtirdiÄŸimiz tadım etkinlikleri ile sektörümüzü yurtdışında tanıttık. Kenya, Gana, Nijerya, Etiyopya, Venezuela, Panama, Cezayir, Libya, Katar, Suudi Arabistan, Mısır’da aynı performans ile çalışmalara devam etmeyi hedefliyoruz. Türk balıklarını Amerika, Avrupa BirliÄŸi, Çin’de sergileme çalışmalarımızı artırabilmek adına, Ege, İstanbul, Akdeniz ve DoÄŸu Karadeniz bölgelerinde yerleÅŸik birlikler ile güçlerimizi birleÅŸtirerek sadece su ürünlerine yönelik bir Turquality projesi baÅŸlatmayı planlıyoruz.” diye konuÅŸtu.
Yorumlar (0)
Gülsu Sağ
En doğru ve en kaliteli haberi yansıtan Gez Medya'ya teşekkürler. Bir Ege'li olarak Tunç Soyer'i canı gönülden destekliyoruz.