Ege Bölgesinin ihracatını 50 milyar dolara Genç İhracatçılar taşıyacak
Türkiye’de ilk kez Ege İhracatçı Birlikleri bünyesinde; gençlerin giriÅŸimci ve ihracatçı olması için faaliyete geçen Genç İhracatçılar Konseyi (GİK), kurulduÄŸu 2019 senesinden bugüne kadar sürdürülebilirlik, dijitalleÅŸme ve inovasyon eksenli birçok projeye imza attı.
Genç İhracatçılar Konseyinin Yıl Sonu BuluÅŸması Fütürist Ufuk Tarhan'ın sürdürülebilir geleceÄŸe dönük tasarladığı yeni iÅŸ modelleri, hiper ve mega trendler, ihracatın geleceÄŸine dair sunumu ile Birlik BaÅŸkanlarının katılımıyla EİB hizmet binasındaki GİK Hall'de gerçekleÅŸtirildi.
Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör BaÅŸkanı Jak Eskinazi, “Konseyimizde Ege ihracatına yön veren ÅŸirketlerin sonraki kuÅŸak temsilcileri var. 100’den fazla üçüncü ve dördüncü kuÅŸak gençlerimiz var. Yeni neslin oluÅŸturduÄŸu ortak akılla, geleceÄŸe daha güçlü adımlar atıyoruz. GİK’te kuÅŸaklar arasındaki iletiÅŸimi de güçlendiriyoruz. EİB GİK’te gençlerimiz, dijital dönüÅŸüm, sürdürülebilirlik gibi trendleri içeren eÄŸitimlerle yeteneklerini, beceri setlerini geliÅŸtiriyorlar. Böylelikle ilerde Yönetim Kurullarımız her alanda yönetim becerisi kazanmış daha donanımlı kadrolar tarafından oluÅŸturulacak. Sizlerle gurur duyuyorum. Ege İhracatçı Birlikleri Genç İhracatçılar Konseyi’nin yarıya yakınının kadın ihracatçılarımızdan oluÅŸması da bizim için ayrı bir vizyon. EİB GİK’te hem erkekler hem de kadınlar eÅŸit temsil ediliyor.” dedi.
BaÅŸkan Eskinazi, “GençliÄŸin fırsat verilirse neler yapabileceÄŸini çok iyi görüyoruz. Burası Türkiye'ye gerçekten örnek oldu. EİB GİK, Ticaret Bakanlığımızca da en üst seviyede sahiplenilen, desteklenen ve parmakla gösterilen bir oluÅŸum. Ege Bölgesinin 30 milyar dolar ihracatını 50 milyar dolara gençler taşıyacak, sürdürülebilirliÄŸi ve dijital dönüÅŸümü gençler saÄŸlayacak. Bütün Birlik BaÅŸkanlarımız projeye destek veriyor. Gençlerimizin baÅŸarıya ulaÅŸması için elimizden geleni yapıyoruz. Sürdürülebilir ekonominin sırrı ve gücü; genç ihracatçıların sayısını artırılmasında, yeni nesil becerilerin iÅŸgücüne kazandırılmasında saklı. Gençlerimize güveniyoruz, hepinizi yürekten kutluyorum, baÅŸarılarınız daim olsun. Her daim destekçiniz olacağız.” diye konuÅŸtu.
“Made in Türkiye” markasını oluÅŸturmalıyız
TİM BaÅŸkan Vekili ve İstanbul Demir Demirdışı Metaller İhracatçıları BirliÄŸi BaÅŸkanı Çetin TecdelioÄŸlu, “DeÄŸiÅŸen dünyanın dinamiklerinden dijitalleÅŸme çok önemli. Ancak dijitalleÅŸmenin kontrollü olarak gerçekleÅŸmesi gerekiyor. Bütün kuÅŸakları etkiliyor. Marka olmalıyız. “Made in Türkiye” markasını oluÅŸturmalıyız. Türkiye demek güvenilirlik, esneklik, sürdürülebilir, hızlılık demek. Ülke markamızı yaratıp firma markalarını yaratmamız gerekiyor. Dış dünya dinamiklerine risklerine esneklik gösterebileceÄŸimiz çalışmalar yapmalıyız, yeni yüzyılın ihracatına iyi hazırlanmalıyız. E-ihracat ve e-ticaret muhakkak iÅŸin içinde olmalı. Gençler bu dünya ile entegrasyonu çok iyi biliyor. Türkiye enleri olduÄŸu konulara yoÄŸunlaÅŸmalı. ÖrneÄŸin Almanya otomativ kimya gibi alanlarda en iyi ise Türkiye’de dünyada enleri olduÄŸu konulara daha da yoÄŸunlaÅŸarak ilerlemeli, herÅŸeye odaklanmamıza gerek yok. 19 yıldır tasarım yarışmaları yapıyoruz. 576 gencimize burs verdik. Çok güzel yerlere geldiler. Türkiye’de aidiyet duygusu güçlenmeli. UzakdoÄŸu ülkelerinde örneÄŸin Kore’de aidiyet var, üç nesil dört nesildir ülke markalarında çalışanlar var.” dedi.
Yorumlar (0)
Gülsu Sağ
En doğru ve en kaliteli haberi yansıtan Gez Medya'ya teşekkürler. Bir Ege'li olarak Tunç Soyer'i canı gönülden destekliyoruz.